Belangrijke tips om je huid jong te houden..

De strijd tegen rimpels: huidverjonging. Onderstaande gegevens zorgen allemaal voor: rimpels, diepe rimpels, veroudering en huidveroudering. Door ons levensstijl aan te passen en de strijd tegen rimpels aan te gaan, zorgen we ervoor dat ons eigen vernieuwde levensstijl ons persoonlijke anti rimpel behandeling gaat worden! Wat moeten we vermijden, echt vermijden, om de strijd tegen de rimpels aan te gaan en er voor te zorgen dat we onze huid verjongen? Vermijd:

Zon:
Door de huid openlijk bloot te stellen aan de zon, werkt dat huidveroudering in rap tempo in de hand. Onder invloed van de zon wordt de elastine in de huid bijzonder snel afgebroken. Gebruik altijd een zonnecrème met een filter tegen zowel de UV-B als de UV-A stralen is voor iedere rimpelhater een absolute must!

Zonnebril:
Tip: Draag altijd een zonnebril bij mooi weer. Je ogen dichtknijpen omdat je tegen de zon in moet kijken veroorzaakt rimpels!

Roken:
Een van de allerbelangrijkste voedingsmiddelen van een jong uitziende huid is zuurstof. Door het roken vernauwen de bloedvaten zich, waardoor de bloedcirculatie vermindert. Hierdoor ontstaat een tekort aan zuurstof met als gevolg: huidveroudering en rimpels. Daarnaast bevordert tabak de afbraak van bindweefsel waardoor de huid zijn elasticiteit verliest. Bij rokers geldt 100 mg vit. C afbraak per sigaret. U heeft minimaal 1000 mg nodig om collageen te stimuleren, stevige rokers (15 a 20 sigaretten per dag) dienen dus nog 1500-2000 mg vit. C extra in te nemen per dag.

Suiker, witte suiker, geraffineerde suiker:
Suiker veroorzaakt afbraak van het collageen en vreet alle elementen op die nodig zijn tegen de vorming van huidveroudering en rimpels.

Koffie:
Door het drinken van koffie droogt de huid uit. Ook veroorzaakt het drinken van koffie een belemmering van een goede bloedcirculatie. Hierdoor ontstaat een tekort aan zuurstof met als gevolg: huidveroudering en rimpels.

Alcohol:
Door het drinken van alcohol droogt de huid uit. Alcohol veroorzaakt een grote belemmering van een goede bloedcirculatie.

Synthetische producten:
Synthetische producten in onze voeding en verzorgingsproducten. Vermijd alle kunstmatige geur- en kleurstoffen, de beroemde E-nummers! Behalve dat ze huidveroudering en rimpels veroorzaken, bestaat de kans op pigmentvlekken!

Stress:
Beroemd zijn de fronsrimpels. Door stress gaat de huid er dof en moe uitzien. Veel lachen, spontaan lachen en gieren van de lach, vermindert stress. Behalve dat: een overmaat aan stress versnelt het verouderingsproces!

Luchtvervuiling:
Het is moeilijk om elke dag in een schone gezonde lucht te vertoeven. Voor je huid zou het een verademing zijn. Letterlijk. Zorg daarom altijd dat je je huid goed reinigt, liefst twee keer per dag. Minimaal.

Extreem diëten:
Val je teveel af en kom je vervolgens teveel aan, het beroemde jojo-effect, verliest de huid zijn elasticiteit.

 

ZO BESCHERM JE JEZELF TEGEN RIMPELS EN TEGEN HUIDVEROUDERING:

  • Slaap tenminste 8 uur op een nacht. Tijden de slaap doet je huid herstelwerkzaamheden op.
  • Drink voldoende water, minimaal anderhalve liter per dag. Door water te drinken reinig je je lichaam en huid.
  • Omega 3 en omega 6 vetzuren: eet veel vette vis (sardines, zalm en makreel). Deze vetzuren zorgen ervoor dat de huid niet uitdroogt. Ook zijn hier supplementen van verkrijgbaar als extra boost voor je huid.
  • Beweeg voldoende: bewegen zorgt ervoor dat je bloedcirculatie op peil blijft.
  • Een goede ademhaling: let eens goed op je ademhaling, is die oppervlakkig of juist krachtig en diep? Haal je adem waar je de longinhoud van beide longen goed benut?
  • Eet gezond: een goede en gezonde voeding, vol met vitamines, mineralen en vezels. Probeer dagelijks verse salades, veel groenten, rauwkost en vers fruit te eten. Eet gestoofd voedsel en beperk het gebruik van dierlijke eiwitten en vetten. Eet geen varkensvlees, matig met chocolade, kruiden en witmeel.
  • Peel uw huid 1 a 2 maal per week.
  • Reinig uw lichaam van binnenuit, zie

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Privacy Settings saved!
Privacy-instellingen

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services