• nl

Let op met suiker! Suiker zorgt voor verslapping en rimpels!

Waarom we geen suiker moeten eten, suiker zorgt voor snellere veroudering van onze huid..

Vermijd suiker uit je voeding. Suiker is funest voor een mooie, strakke huid omdat het je collageen aantast wat voor de stevigheid van onze huid zorgt. Bovendien is suiker slecht voor je immuunsysteem waardoor je sneller ontstekingen krijgt en zal de darmflora negatief beïnvloeden waardoor allergieën ontstaan en de huid er vaal en vermoeid uit zal zien.

Teveel suiker leidt tot vorming van een ‘sinaasappelhuid’. Suiker wordt opgeslagen in de huid door zich om te zetten in vetten. Volgens voedingsdeskundigen eten we tweemaal teveel suiker en vooral de snelle suikers (alles met een zoete smaak). Het is suiker die we niet gebruiken en die zich in de cellen in de onderhuid als glucose verbindt met vrije vetzuren. Daar vormen ze reservevetten die de vetcellen doen opzwellen en dijbenen dikker maken.

GLYCOLYSATIE

Wat is glycolysatie en wat gebeurt er dan in ons lichaam?
Glycosylatie, ook wel glycatie of versuikeringsproces genoemd, is het proces waarin glucose reageert met eiwitten. De reactieproducten die hierbij ontstaan, worden AGE’s (advanced glycation endproducts genoemd. Deze AGE’s kunnen eiwitten zoals ons collageen aantasten, waardoor de huid gaat verslappen. De AGE’s kunnen ook de receptoren van de celmembranen veranderen en cellen kunnen vroegtijdig sterven, helaas is dit ook goed te zien op onze huid. De schade die door glycosylatie veroorzaakt wordt, is helaas onomkeerbaar.

Wie veel zoete producten, suikers, witbrood, granen, cornflakes en cake eet zal meer AGE’s aanmaken-met alle mogelijke gevolgen die dit proces met zich meebrengt. Ook friet, gepaneerde kip en cola bevatten veel AGE’s. “Je huid zal dus sneller verouderen en verslappen.”

Ons lichaam beschermen betekent de consumptie van suikers ‘drastisch’ verminderen! Zoete drankjes, cola, voedsel met een hoog glycemische index (zoals witbrood, pasta en rijst) moet vermeden worden. De glycemische index zegt iets over de snelheid waarmee koolhydraten in de darm worden verteerd en als glycose in het bloed worden opgenomen.

Suiker zoveel mogelijk vermijden is dus noodzakelijk voor een strakke, gladde, stevige huid.

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Privacy Settings saved!
Privacy-instellingen

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services