MENUMENU
MENUMENU

Uitgelegd: Vitamine D in relatie tot een gezonde huid

Vaak last van een droge huid? Of juist een verstoorde talg productie waardoor je acne problemen krijgt? Het kan zijn dat je Vitamine D level hier een rol in speelt want een tekort aan Vitamine D kan namelijk resulteren in verschillende huidklachten.

Vitamine D nader uitgelegd:

Vitamine D is nodig om calcium uit voeding in het lichaam op te nemen en zorgt dus voor stevige botten en tanden. Vitamine D speelt ook een belangrijke rol voor het immuunsysteem. En last but not least zorgt Vitamine D voor een goed gehydrateerde huid. Een tekort aan Vitamine D kan resulteren in botontkalking, een neergeslagen humeur en spierzwakte. Daarnaast kunnen er verschillende huidklachten ontstaan zoals dus een droge huid of juist acne door een verstoorde talg productie. Voldoende Vitamine D draagt zelfs bij aan een vermindering van rimpels en het geeft je huid zo gewilde glow. Maar het allerbelangrijkste is dat Vitamine D helpt om de huid ¨rustig¨ te houden door de ontstekingsremmende werking bij acne en het verminderen van roodheid en eventuele zwelling van de huid.

Hoe krijg je voldoende Vitamine D binnen:

Zonlicht is een belangrijke bron van Vitamine D. Wist je dat Vitamine D een van de weinige vitamines is die het lichaam zelf kan aanmaken? Naast zonlicht vind je vitamine D ook in bepaalde voedingssoorten en kun je eventueel kiezen voor supplementen. Met name in de herfst en winter kun je meer last krijgen van een Vitamine D tekort omdat je gewoonweg minder buiten te vinden bent.

Vitamine D in voeding vind je voornamelijk in van nature vette vissoorten (denk aan haring en zalm bijvoorbeeld). Daarnaast vind je Vitamine D in eieren, zuivelproducten en ook Portobello champignons bevatten een goede dosis Vitamine D (Yummie en heerlijk voor de herfst).

De dagelijkse aanbevolen hoeveelheid Vitamine D ligt volgens op het voedingscentrum op 10 microgram per dag. Advies hierbij is om voeding te eten die Vitamine D bevat (volgens de schijf van vijf) en minimaal 15 – 30 minuten in de zon te zijn per dag. (Let wel dat je de huid moet beschermen tegen zonverbranding). Lukt dit niet dan kan een Vitamine D supplement aanvullend werken.

Bij ons in de salon kun je terecht voor de Xtra C & D3 supplementen van Laviesage.

Xtra C& D3 250 tabs

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Privacy Settings saved!
Privacy-instellingen

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services