Werk aan een slanker gedefinieerd lichaam door het opbouwen van spiermassa

Geschreven door Lindsay van der Looij – founding partner van KNAP, huidspecialiste en dieet guru.

Bij het woord spiermassa denk je misschien niet meteen aan een rank slank lichaam maar niets is minder waar. Het verminderen van de vetmassa en het opbouwen van spiermassa is het geheim voor een mooi strak lijf waarbij je die strakke spieren in je benen, booty en buik ziet. Wist je trouwens dat spiermassa juist helpt bij het verbranden van calorieën? Daarnaast helpt meer spiermassa om je sterker en fitter te voelen. Kortom aan het werk dus om meer spiermassa creëren.

Een aantal tips om de spiermassa te vergroten:

1) Sport

Natuurlijk is sporten essentieel in dit verhaal. Ik geloof zelf in de combinatie cardio en kracht training. Cardio helpt om je uithoudingsvermogen te verbeteren en het helpt om calorieën te verbranden. Het belangrijkste onderdeel in sport voor het opbouwen van spiermassa is krachttraining. Coördinatie bij krachttraining is uitermate belangrijk. Laat je daarom goed adviseren door een coach in de sportschool of volg klasjes zoals HITT bijvoorbeeld. Tip: laat een sport coach een trainingsschema voor je maken zo ga je effectief op je doel af.

2) Rust

Je zou misschien denken dat je de hele dag in de gym moet gaan doorbrengen wanneer je meer spiermassa wilt opbouwen maar dit is zeker niet waar. Rust is uitermate belangrijk wanneer je werkt aan je spiermassa. Voldoende slaap helpt het lichaam te herstellen zodat je weer goed uitgerust aan de slag kan de volgende dag. Wanneer je een coach een sport schema laat maken zal hij of zij ook rustdagen inplannen in je schema. Zeker na een zware workout heeft het lichaam tijd nodig om te herstellen. Wil je de dag na een zware workout toch wat doen kies dan bijvoorbeeld voor een lange wandeling of een stretching klasje.

3) Eiwitten

Zorg voor voldoende eiwitten in je dieet want eiwitten helpen bij de opbouw van spieren. Drink bijvoorbeeld een eiwit shake na het sporten om ook het sportherstel te ondersteunen. Eiwitrijke producten zijn onder andere kip, kalkoen, magere vis, eieren, peulvruchten, boekweit en quinoa. De hoeveelheid eiwitten is afhankelijk van je lichaamsgewicht en een aantal andere factoren zoals hoeveel je sport, je dieet etc. Laat je daarom adviseren door een expert om de juiste hoeveelheid voor jouw lichaam te bepalen. Tip: lukt het niet om middels je voeding voldoende eiwitten binnen te krijgen of heb je behoefte aan extra kies dan voor een proteïne shake zoals bijvoorbeeld de shakes van Bioteine.

4) EMSculpt

Je hebt de EMSculpt waarschijnlijk al voorbij zien komen op onze kanalen en deze behandeling is uitermate geschikt om de opbouw van spiermassa te ondersteunen. Studies hebben aangetoond dat gemiddeld 19% van het overtollig vet verdwijnt en de spiermassa met 16% toe kan nemen met deze innovatieve behandeling. De EMSculpt werkt op basis van electromagnetische straling van een hoge frequente en zorgt voor 20.000 spiercontracties tijdens een 30 minuten durende behandeling. Dat zijn 20.000 sit-ups of 20.000 squats per behandeling! Een strakkere en plattere buik of een betere definitie van de spieren voor stevige ronde billen is nu mogelijk met de EMSculpt. Een behandelkuur bestaat uit 4 sessies. We raden wel aan om de EMSculpt te combineren met een op maat gemaakt dieet, een goed sport programma en een gezonde levensstijl. Boek je een EMSculpt behandeling bij KNAP dan adviseren we je meteen over voeding en beweging zodat we samen naar een grotere spiermassa toe werken.

Voor meer informatie over de EMSculpt klik je hier.

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Privacy Settings saved!
Privacy-instellingen

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services