Klachten regeling

Klachten regeling KNAP Institute

Wij willen u graag goed van dienst zijn en streven ernaar om u zo goed mogelijk te behandelen. Mocht het zo zijn dat u ontevreden bent over een behandeling of contact met een medewerker willen we dat dan ook graag van u horen. We gaan dan kijken wat we voor u kunnen doen om een oplossing te vinden.

We hebben verschillende mogelijkheden waar u zich binnen KNAP Institute kenbaar kunt maken.
Allereerst kunt u zich richten aan het management.
Als u liever uw vaste contactpersoon binnen KNAP Institute bespreekt is dat ook mogelijk.

Interne commissie

Wenst u geen gebruik te maken van een gesprek met uw behandelend arts of u bent niet tevreden met de uitkomst van het reeds gevoerde gesprek, dan kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij de klachtencommissie van KNAP Institute. Deze commissie is door de directie ingesteld om uw klacht te behandelen. De commissie doet een uitspraak over de gegrondheid van uw klacht. Ook heeft de commissie de mogelijkheid om de directie te adviseren over eventueel te nemen maatregelen. Beoordeling en afhandeling van de klacht gebeurt binnen een maximale termijn van drie maanden.

Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, dienen in ieder geval de volgende gegevens naar voren te komen:

  • Uw naam, voorletters en geboortedatum
  • Uw adres, postcode en telefoonnummer
  • De naam van de behandelaar waar de klacht betrekking op heeft
  • De behandeling die u heeft ondergaan waar u niet tevreden over bent
  • De datum waarop het incident zich voordeed
  • Een zo nauwkeurig mogelijke beschrijving van het gebeuren (eventueel kunt u de namen van andere betrokkenen of getuigen vermelden)
  • Plaats, datum en uw handtekening

Indien een klacht niet over uzelf gaat, dient u dat duidelijk aan te geven. U moet dan wel de volledige gegevens van deze persoon en de relatie waarin u tot deze persoon staat vermelden.

U kunt uw klacht toesturen naar:
KNAP Institute klachten commissie
Parnassusweg 9
1077 DA Amsterdam

Klacht@knapinstitute.nl

Geheimhouding
Alle medewerkers van KNAP Institute en de leden van de Klachtencommissie zijn verplicht tot geheimhouding. Gegevens worden pas aan derden ter beschikking gesteld indien betrokkene daartoe schriftelijk toestemming heeft gegeven.

Externe meldpunten

Indien u zich onvoldoende gehoord voelt door onze klachten commissie of als de uitkomst niet naar uw wens is kunt u zich wenden tot de beroepsverenigingen van onze medewerkers. Voor elke beroepsgroep is er een geschillen instantie met onafhankelijke klachten functionaris.

Voor de cosmetisch arts:
DOKh afdeling klachten en geschillen
Geschillen instantie, klacht opvang, klachten bemiddeling en oordeel geformuleerd door een beoordelend arts.
http://www.dokh.nl/geschillen-en-klachtenregeling/patient/
T 072 – 520 83 25
E secretariaat@dokh.nl

Voor de huidtherapeut:
NVH afdeling klachten en geschillen

Wkkgz – verplichting klachten- en geschillencommissie


Postbus 220
6900 AE Zevenaar
T 026 – 3200408

Voor de huidspecialist:
ANBOS De Geschillencommissie
https://www.degeschillencommissie.nl/
Postadres:
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
T 070 – 310 53 10